Słowenia z psem: Jezioro Bohinj

, , ,

Jeżeli planowaliście kiedyś podróż do Słowenii, z pewnością słyszeliście o Jeziorze Bled. Piękne jezioro z wysepką po środku, na której znajduje się mały kościółek. Nad brzegiem jeziora wznosi się wysoka skała, a na jej szczycie zbudowany został piękny zamek. Tak, to jest cudowne miejsce. Jest jednak ale… Są tam takie tłumy, że po przyjeździe na miejsce nie mieliśmy ochoty wysiąść z samochodu… Co więcej, nie mieliśmy szansy wysiąść, bo nie było miejsca, żeby zaparkować. Około 30 minut dalej znajduje się jednak inne jezioro. Bardziej dzikie, piękne, urokliwe. To tam spędziliśmy kilka dni na polu namiotowym, z widokiem na jezioro. Tak, tak, psy były z nami i dały radę!

Słowenia z psem: Dolina Logarska

, , , , ,

Słowenia przez kilka lat była dla nas krajem tranzytowym w drodze do Chorwacji. Z perspektywy tegorocznych wakacji ciężko jest mi ocenić, dlaczego nigdy nie zatrzymaliśmy się tam na dłużej. Kilka lat temu odwiedziliśmy Lubliane, ale na tym nasza przygoda się zakończyła. W tym roku planowaliśmy wypad do Rumunii, ale niestety musieliśmy zmienić plany. Tak padło na położoną dość niedaleko Słowenie. Ceny paliwa też nie pozostawały tu bez znaczenia. To był strzał w dziesiątkę! Spodobało nam się do tego stopnia, że z pewnością jeszcze tam wrócimy. Za oknem widać już jesień, więc zapraszam Was na wspomnienia z wakacyjną pogodą w tle. Zaczynamy od Doliny Logarskiej.

Continue reading

LickiMat, czyli skuteczny pomysł na psią nudę

, ,

Za oknem coraz szybciej robi się ciemno i niestety coraz częściej pada deszcz. To znak, że nadeszła jesień i trzeba pomyśleć o ciekawej alternatywie dla dłuższych spacerów z naszymi psiakami. Kto czyta naszego bloga trochę dłużej, ten wie, że lubimy korzystać z maty węchowej oraz różnego rodzaju interaktywnych zabawek dla psów, które z jednej strony męczą je intelektualnie, a z drugiej po prostu pozwalają zabić nudę w dni, gdy dłuższy spacer jest niemożliwy. Dziś chciałabym podzielić się z Wami moim ostatnim odkryciem – LickiMatą.

Chorwackie wakacje – Twierdze w Szybeniku

, ,

Odwiedzenie Szybenika miałam w planie już dwa lata temu, kiedy to pojechaliśmy do Parku Narodowego Krka. Miasto znajduje się bardzo blisko, dlatego uważałam to za świetną okazję. Niestety wtedy, z dość głupiego powodu, nie zwiedziliśmy tego miasta. Podczas tegorocznych wakacji do Szybenika mieliśmy tylko 25km, wiec udało nam się nadrobić wizytę w tym mieście. Jeżeli wybieracie się w te okolice i jesteście fanami twierdz, to jest to miejsce w sam raz dla Was. No i psy też są mile widziane.

Chorwackie wakacje – Rejs do Parku Kornati

, , ,

“Lubię, lubię wracać tam, gdzie byłem już” śpiewał kiedyś Zbigniew Wodecki. W myśl tej zasady pojechaliśmy kolejny raz do Chorwacji i myślę, że nie była to nasza ostatnia wizyta w tym kraju, choć na przyszły rok mamy już inne plany – wyprawę jeepem, czyli nowe hobby mojego męża. Propozycje są dwie: Albania lub Rumunia. Ciekawe czy znajdzie się miejsce dla Dastusia i Elmika. Wracając do chorwackich wakacji, przy każdej wizycie w tym południowym kraju cieszę się, że psiaki są tam mile widziane. Nie inaczej było i tym razem, nawet z zabraniem ich na rejs statkiem nie było problemu. Zapraszam dziś na krótką wycieczkę po Parku Narodowym Kornati.